آموزش‌هایی که کودک دیده بود جان مادر را نجات داد

سعید ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با فیلم منتشر شده از امدادخواهی کودک ۶ ساله خمینی‌شهری اظهار کرد: موارد بسیاری داریم که آمبولانس را حتی تا درب منزل می‌کشانند و بعد متوجه می‌شویم که مزاحم تلفنی بوده‌اند، البته از نگاه ما موارد مزاحمت تلفنی هم اورژانسی هستند مگر این‌که مطمئن شویم سرکاری است.

کارشناس اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی اصفهان ادامه داد: بیشتر مزاحمان اورژانس کودکان هستند اما چون این کودک زیبا صحبت می‌کرد و با آموزش‌هایی که در خانواده یا مراکز آموزشی دیده بود به خوبی توانست ارتباط برقرار کند تا مورد اورژانسی را تشخیص دادیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که آیا تجربه موارد مشابه را داشته‌اید، گفت: هر ماه دوره‌هایی را برای آمادگی مواجه شدن با چنین شرایطی سپری می‌کنیم و آموزش‌هایی که برای آدرس‌گیری دیده‌ایم باعث شد بتوانیم آمبولانس را اعزام کنیم، تاکنون چند بار این اتفاق برای من افتاده و با انتشار این کلیپ در رسانه‌ها همکاران نیز از تجربیات خودشان می‌گفتند.

ظفری تأکید کرد: وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد افراد تسلط خودشان را از دست می‌دهند اما اگر با آموزش در رسانه‌ها از قبل آمادگی ذهنی ایجاد شود به طور ناخودآگاه اورژانس را به یاد می‌آورند و این به تسریع امدادرسانی کمک می‌کند.

به گزارش فارس ساعت ۱:۳۰ بامداد روز پنج‌شنبه ۱۵ فروردین دختربچه‌ای با مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان تماس گرفته بود که کلیپ مکالمه بین اپراتور و کودک در فضای مجازی منتشر شد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م۲۰/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *